Jeśli zadałeś sobie kiedykolwiek takie pytanie, to znaczy, że dałeś się wciągnąć w potencjalną świętą wojnę, między działami Twojej firmy.
Programiści pewnie forsowali funkcjonalność, projektanci użyteczność (ang. usability)*, dział marketingu - wiadomo. I wiesz co? Najfajniejsze jest to, że wszyscy oni mają rację!
Jak to możliwe? Ok, wzbogacę to zdanie i wszystko będzie jasne:
Wszyscy oni mają rację, z ich własnego punktu widzenia.
Ty jednak, jako menadżer zobligowany jesteś do widzenia, jeśli nie na ostatecznym poziomie, to chociaż z szerokiej perspektywy. Dlatego musisz wiedzieć (i jeśli chcesz - uświadomić swój zespół), że jest tak:
Bez funkcjonalności nie da się spełnić wymagań użyteczności, nie da się też prowadzić marketingu (produktu, który nie istnieje). Bez użyteczności oprogramowanie o najbogatszym zestawie funkcji jest koszmarne w użytkowaniu, a trudno prowadzić marketing do kiepskiego narzędzia (łatwiej to zrobić z kiepskim szamponem). Na koniec - najgenialniejsze systemy o interfejsie tak intuicyjnym, że przy pierwszym kontakcie każdy jest zaawansowanym użytkownikiem, bez jakiejkolwiek instrukcji jest bezużyteczne, jeśli nikt o tym nie wie.
Ubarwiając wpis pozwolę sobie na metaforę: po co Ci do wyścigów koń, który ma mocne serce, a nie ma nóg? Po co Ci taki, który ma nogi, ale słabe serce? Po co Ci taki, który ma mocne serce i nogi, ale nie ma głowy (innymi słowy - padlina)? Biznes to wyścigi, w których zarabiasz, kiedy jesteś w czołówce, nie tracisz w peletonie, a bankrutujesz w ogonku.
*w Polsce na szczęście coraz większą uwagę zwraca się na to kryterium jakości oprogramowania, do niedawna było to mizerne.
Uwaga, blog przeniesiony
Posty na tym blogu już nie będą się pojawiać. Zapraszam gorąco pod nowy adres:
blog.grzegorzpawlik.com
Subskrybuj ten blog...
wtorek, 13 maja 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Uwaga! blog przeniesiony
Posty na tym blogu już nie będą się pojawiać. Zapraszam gorąco pod nowy adres:
blog.grzegorzpawlik.com
Komentowanie artykułów możliwe jest pod nowym adresem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz